​اموال داری هوشمند

اموال داری هوشمند (اموال داری مبتنی برRFID)

 

در این مقاله قصد داریم به تشریح اموال داری مبتنی بر RFID که به اموال داری هوشمند، اموال داری نوین و یا اتوماسیون اموال و اسناد نیز شناخته می شود بپردازیم و پس از بیان برخی مشکلات رایج در اموال داری به سبک سنتی، به بیان مزایای اموال داری هوشمند نسبت به اموال داری سنتی و نتایج حاصل از اموال داری هوشمند و نحوه پیاده سازی بپردازیم. 

 

اموال داری هوشمند

 

همانطور که می دانید اموال داری یا مدیریت اموال به مجموعه ای از اقدامات جهت در اختیار گرفتن اطلاعاتی اعم از محل استقرار فعلی اموال مد نظر، نام مسئول تحویل‌دار، تاریخ تحویل و غیره اطلاق می شود.

در اختیار گرفتن این اطلاعات به روش های سنتی ممکن است منجر به نگرانی هایی در مورد صحت اطلاعات و یا مشکلات دیگر گردد.

امروزه ابزارها و راه کارهایی برای بهبود، تسریع و کاهش هزینه های فرایند مدیریت اموال وجود دارد تا آن را به اموال داری هوشمند تبدیل کند.

فناوری RFID از جمله ابزار و راه کارهای متداولی است در جهت مدیریت بهتر و سازمان دهی بهینه تر مسائل پیچیده از جمله مشکلات موجود در اموال داری.

اموال داری هوشمند

مدیریت اموال و اسناد در محیط‌های امنیتی و مهم

در بسیاری از سازمان‌ها معمولاً بخش‌ها یا واحدهایی هستند که بسیار حائز اهمیت اند و اسناد یا اموال مهمی در آن‌ها وجود دارد. گاهی حفاظت فیزیکی از این اسناد و اموال تبدیل به یک چالش مهم برای سازمان‌ها می‌شود. ما در تیم ساروین می‌توانیم برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی اشخاص راهکارهایی ارائه کنیم که این چالشها برطرف شوند.

در سازمان‌هایی با این ویژگی‌ها معمولاً تعداد پرسنل زیادی در طول روز با اموال و اسناد سر و کار دارند که نباید از محل خود خارج شوند (مانند تجهیزات IT، سلاح، اسناد قراردادها، تصاویر، نقشه‌ها، مدارک و... ) با پیاده‌سازی راهکارهای هوشمند می‌توان به شکلی برنامه ریزی کرد که امکان جابه‌جایی تجهیزات بدون هماهنگی مدیر سیستم یا فردی مورد اعتماد امکان‌پذیر نباشد.

همچنین با استفاده از تجهیزات هوشمند می‌توان شرایطی فراهم آورد که در هر لحظه، موقعیت تجهیزات، اموال و اسناد قابل ردیابی باشد. بدین صورت یک مدیر می‌توان به صورت آنلاین تمامی اموال و اسناد مهمش را تحت نظر بگیرد و موقعیت آن‌ها را داشته باشد.

در ادامه پس از بیان برخی مشکلات رایج در اموال داری به سبک سنتی به بیان راه کار اموال داری مبتنی بر RFID خواهیم پرداخت.

 

مشکلاتی اموال داری سنتی

مشکلاتی که در انبارداری سنتی وجود دارد عبارتند از:

  • صدور درخواست خریدهای غیر ضروری در اثر توزیع ناعادلانه اموال در بخش های مختلف

  • صرف هزینه خریدهای غیرضروری

  • دشوار بودن تامین امنیت برخی اسناد و اموال

  • امکان دسترسی افراد غیرمجاز به اسناد یا دیتاهای محرمانه یا سرور

  • امکان خروج یا جابه جایی یا سرقت اموال و اسناد محرمانه از یک مکان مشخص

  • امکان گم شدن برخی اموال و اسناد

  • صرف زمان طولانی و انرژی و نیروی انسانی جهت

  • کارهای بیهوده از جمله یافتن اموال و اسناد گم شده

  • اموال گردانی وقت گیر و پرهزینه و غیردقیق

 

راه کار ما
اموال داری هوشمند

راه کار پیشنهادی بسته به نوع و شرایط اجرای پروژه می تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی می توان روشی مشابه با انبارداری هوشمند درنظر گرفت. با تجهیز هریک از اموال به تگ RFIDمناسب و استفاده از ریدر ثابت دیواریRFID در ورودی هر بخش، می توان ورود و خروج اموال را کنترل کرد به گونه ای که اطلاعات آن اموال از جمله زمان ورود یا خروج در همان لحظه در سیستم ثبت می گردد. سیستم با توجه به اطلاعات دریافت شده قادر است اطلاعاتی از جمله توزیع ناعادلانه اموال دربرخی قسمت ها یا حضور در بخش اشتباه یا ... را اعلام کند و نهایتا هنگام صدور درخواست خرید از خرید و پرداخت هزینه غیر ضروری جلوگیری نماید. همچنین این سیستم امکان اعلام پیام یا آژیر خطر برای خروج غیر مجاز سند یا اموال از یک مکان خاص را دارا میباشد. علاوه بر این با در اختیار داشتن یک عدد ریدر هند هلد(با برد حدودا 10متر) و چک کردن آخرین مکانی که اموال در آنجا حضور داشته میتوان به سرعت و بدون استرس به جست و جوی اموال گم شده پرداخت.

 

مزایای اموال داری هوشمند

با استفاده از راهکارهای هوشمندسازی تیم ساروین، شما می‌توانید:

  • پرسنل با دسترسی های متفاوت تعریف کنید.

  • اموال و اسناد را با توضیحات اضافه کنید.

  • محل قرار گیری اسناد و اموال را رصد نمایید.

  • به راحتی اموال گردانی کنید.

  • از مغایرت‌گزارش ها جلوگیری نمایید.

  • اموال و اسناد را به پرسنل اختصاص دهید.

  • در هنگام خروج اموال و اسناد توسط آلارم یا به شکل‌های دیگر خبردار شوید.

 نتایج حاصل شده پس از هوشمند سازی اموال داری عبارتند از:

  • اموال گردانی دقیق و سریع

  • اطمینان از صحت موجودی اموال اعلام شده

  • دسترسی لحظه ای به اموال موجود، تعداد آنها، بخش یا پرسنلی که درحال بهره برداری از آن اموال است

  • اطلاع مدیریت از نحوه توزیع اموال و جلوگیری از خرید و صرف هزینه های غیر ضروری

  • توزیع صحیح و عادلانه اموال در بخش ها

  • افزایش امنیت

  • حذف استفاده از کاغذ در مرسومات اداری

  • پیشگیری از سرقت اطلاعات و تجهیزات محرمانه از جمله تجهیزات سرور و شبکه

  • پیشگیری از گم شدن اموال یا اسناد

  • پیشگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به اموال یا اسناد خاص

  • دسترسی مدیران به اطلاعات آخرین مکان و آخرین کاربر تجهیزات

 

سخت افزارهای راهکار اموال داری هوشمند

تگ rfid

ریدر rfid

آنتن rfid

 

تجهیزات RFID

با استفاده از راهکارهای هوشمند تیم ساروین، شما می‌توانید مدیریت اموال خود در سازمان، منزل، دفتر، شرکت و... را به راحتی در دست بگیرید.

با استفاده از این راهکارها، امنیت مورد نظر را برای اموال خود مانند تجهیزات الکترونیکی و دیجیتال، وسایل مهم، لپتاپ، دوربین و... برقرار کنید.

با استفاده از همین راهکارها می‌توان مدیریت، حفظ و نگهداری از اسناد را نیز انجام داد.

 

استفاده از تجهیزات RFID در زمینه مدیریت اموال و اموال داری هوشمند بسیار گسترده است.

استفاده از راهکارهای هوشمند سازی مدیریت اموال، در حوزه‌های تولید، آموزش، محیط‌های تجاری و محیط‌های امنیتی و قانونی مرسوم است.

 

تماشا کنید:

ساروین هوشمند مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با تکیه بر تجربه و دانش مهندسان خود و با حرکت در مسیر هوشمند سازی براساس تکنولوژی RFID جهت برطرف سازی نیازهای صنایع مختلف کشور عزیزمان آماده پیاده سازی راه کارهای خود در انبار و صنعت شماست.

ما با دقت و سرعت عمل متعهد به رفع نیازهای شما هستیم.

ساروین