RFID در دست برترین برند ها

 RFIDدر دست برترین برند ها

شرکت های بزرگ همواره در جست و جوی راهی آسان و کم هزینه و بدور از اتلاف وقت، در جهت دست یابی به بالاترین بازدهی بوده اند. روندی که در آن با کمترین سختی بتوان بالا ترین بازدهی را رقم زد.فناوری RFID با ورود به عرصه کسب و کارها توانسته است تحولی عظیم در راستای به نتیجه رساندن اهداف این شرکت ها ایجاد نماید و باعث شده است برترین برند ها با رغبت فراوان به بهره مندی از فناوری RFIDروی آورند.

در این مقاله قصد داریم چند نمونه از شرکتهای بزرگ را که با استفاده از فناوری RFID توانسته اند اثرات مثبت قابل توجهی در روند فرایندهای سازمانی خود ایجاد نمایند، خدمات بهتری به مشریان خود ارائه دهند و در مجموع با کاهش هزینه ها به سودآوری بیشتری برسند را مورد بررسی قرار دهیم.

RFID

AMAZON آمازون

فناوری RFIDدر سال 1948 توسط هری استاکمن ایجاد شد و عمدتاً برای کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر در دنیای امروز RFIDدر بسیاری از بخش ها برای اهداف بسیاری استفاده می شود.

 تیم های تحقیق و توسعه آمازون که روی فناوری RFID کار می کنند در حال نوآوری فناوری RFID برای ارائه یک تجربه فوق العاده در مشتری هستند.

 تیم آمازون با طراحی گیت هایRFID در فروشگاه های خود در آسان تر کردن خرید محصولات تحول ایجاد کرده به گونه ای که دیگر نیازی به صندوق دار و صف های طولانی برای حساب کردن خرید نیست.

 به عبارت ساده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصول را از قفسه بردارید و بیرون بروید. دقیقاً به این معنی است که شما مجبور نیستید در صف منتظر بمانید و زمان خود را تلف کنید.

 فناوری RFIDدر فروشگاه های آمازون چگونه کار می کند؟

برنامه Amazon Go را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید و آن را با حساب آمازون خود وصل کنید. تلفن هوشمند خود را به دستگاه اسکنر نشان دهید، صفحه نمایش تلفن همراه را اسکن می کند. پس از آن وارد فروشگاه آمازون گو شوید. سپس، محصول را بردارید و هنگام خروج از فروشگاه، پرداخت محصول از حساب آمازون کسر خواهد شد. در نهایت رسید کالای خریداری شده برایتان ارسال می شود.

RFID در فروشگاه آمازون

برای دیدن ویدئو روی لینک کلیک کنید.

ZARA زارا

زارا یک برند بزرگ و خوشنام در صنعت مد استیکی از نقاط قوت اصلی ZARA، که امروزه در تبدیل شدن این شرکت به یک نیروی موثر در جهان مد نقش مهمی داشته است،این است که مشتری را اولویت قرار میدهد.

حتما تعجب می کنید که آنها چگونه از فناوری مدیریت دارایی RFID در صنعت پوشاک استفاده می کنند؟

بسیار ساده است! آنها برای موجودی گیری از فناوری RFID استفاده می کنند.

برچسب هایRFIDبه لباس های موجود در فروشگاه متصل میشوند و اطلاعات دقیقی در مورد همه ی لباس ها( مشخصات ظاهری،موقعیت آن ها در فروشگاه و ...) به شما می دهند! پس متوجه خواهید شد که چه زمانی لباس های فروشگاه موجود نیست ؛بنابراین هر زمان که یک کالا فروخته می شود، به انبار اطلاع داده می شود و کالای دیگری در همان اندازه و رنگ را در فروشگاه موجود میکنند. زارا در صدها فروشگاه خود با موفقیت از این فناوری استفاده می کند.

RFID در فروشگاه زارا

برای دیدن ویدئو روی لینک کلیک کنید.

3.H&M

 این فروشگاه برای مدت طولانی رقیب زارا بوده است. این شرکت سوئدی خرده‌فروشی پوشاک چندملیتی به سرعت رشد کرد، اما بعداً در بازار، فروش محصولاتش کاهش یافت و مارک‌های دیگری مانند زارا،نسبت به آن برتری پیدا کردند.

 در سال 2017، H&M نتوانست به هدف خود برسد و سهام فروش نرفته آن 7 درصد افزایش یافته بود ولی اکنون ارزش آن 35 میلیارد دلار است.  مدیریت ارشد H&Mرویه را  تغییر داد و شروع به تمرکزبر بسیاری از فناوری های روز دنیا نمود، سرزندگی بر روی مکانیزاسیون مراکز توزیع، تجزیه و تحلیل اطلاعات و برچسب‌گذاری لباس‌ها با تگ RFIDکرد با این هدف که کارکنان دائماً در جستجوی لباس ها نباشند و به سرعت بتوانند به امور رسیدگی کنند. 

از RFID حتی در میان برندهای برتر خرده فروشی نیز استفاده می شود.

H&M در حال بهبود پیشنهادات خود برای جذب مشتریان است که بتواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود.

RFID می تواند به ارائه داده های حیاتی کمک کند و این داده ها می تواند به بهبود فروش و جذب بهتر مشتریان کمک کند.

 

.۴ Decathlon

 Decathlon یکی از خرده فروشان مهم در جهان است که در زمینه پوشاک ورزشی، کفش و سایر کالاها تخصص دارد. این سازمان فرانسوی بیش از 600 میلیون کالای فردی را به طور مداوم در سراسر جهان می فروشد. آنها هزاران فروشگاه در اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا دارند.

 هدف اصلی Decathlon این بود که مطمئن شود اگر مشتری مایل به خرید می باشد، محصول در فروشگاه موجود است(موجودی کافی کالا)و نمی خواست هیچ مشتری را ناامید کند. به عبارت ساده، آنها نمی خواستند فروش را از دست بدهند. بنابراین، آنها از فناوری RFID استفاده کردند.

 استفاده از فناوری RFID همچنین تجربه تسویه حساب سریع را به همراه دارد.

 در نتیجه،Decathlon  راه حل های RFID را در زنجیره تامین خود ادغام کرد تا هرگز مشتری خود را ناامید نکند.

RFID در Decathlon

برای دیدن ویدئو روی لینک کلیک کنید.

 .۵BJC HealthCare

 BJC HealthCar که چندین بیمارستان را در ایلینوی و میسوری اداره می کند، یکی از بزرگترین سازمان های مراقبت های بهداشتی غیرانتفاعی در ایالات متحده است.

آنها چندین سال است که از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی برای ردیابی و مقابله با تعداد زیادی از ابزارهای جراحی، منابع دارویی و ردیابی تاریخ اعتبار آنها استفاده می کنند. آنها همچنین از RFID بر روی بیمار برای پیگیری آنها و سوابق سلامتی آنها استفاده می کنند. از طریق داده ها، اگر بیماری مزمن است، می توانند اطلاعات را بازیابی کنند یامتوجه بشوند قبلاً بیمار به همین دلیل بستری شده است؟ این سوالات به پزشکان در درک وضعیت بیمار و همچنین در مواقع اضطراری کمک می کند.

 روش دیگری که RFID در HealthCare کمک می کند این است که فرآیند سفارش مجدد دستی دارو می تواند منجر به موجودی اضافی شود. با وجود یک سیستم RFID، سازمان بر این باور بود که می‌تواند در زمان واقعی هر دارو، محل آن، تاریخ انقضا، و غیره را مشاهده کند. هنگامی که موجودی دارو کم است، به طور خودکار دارو سفارش می‌دهد.

6.برند های مد اروپایی

. در میان 30 تامین کننده بزرگ اروپایی در زمینه مد، بیش از دو سوم در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند. در پاییز 2020، مجله تجاریTextilWirtschaft رتبه بندی بزرگترین تامین کنندگان برند مد اروپایی را بر اساس فروش (بر اساس سال 2019 یا سال مالی مربوطه) منتشر کرد. قابل توجه است که بخش بزرگی از برندهای برتر از RFID استفاده می کنند.

 نکته قابل توجه این است که اکثر شرکت‌هایی که در این زمینه از فناوری RFID استفاده می‌کنند، فروش خود را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند، در برخی موارد به میزان قابل توجهی - به عبارت دیگر، موفق‌تر از حد متوسط بوده‌اند. رتبه اول این رده بندی را ایندیتکس از اسپانیا به خود اختصاص داده است. این شرکت با برندهایی مانند Zara، Massimo Dutti، Bershka، Pull & Bear و دیگران، 28.3 میلیارد یورو درآمد داشته است که حدود 8.2 درصد بیشتر از سال قبل است.

 ایندیتکس چندین سال است که از RFID استفاده می کند و تمامی مراکز لجستیک زارا و صدها فروشگاه را به فناوری RFID مجهز کرده است. پابلو ایسلا، مدیر عامل ایندیتکس می گوید، "پیاده سازی RFID یکی از بزرگترین تغییرات در نحوه انجام تجارت است - موفق ترین سرمایه گذاری در طول تاریخ شرکت بوده است."

همچنین واضح است که سرمایه‌گذاری‌های گروه در فروشگاه‌ها، لجستیک و فناوری، مبنای نتایج فروش خوب بوده است.

 شما هم با به کارگیری فناوری RFID در کنار برندهای بزرگ بایستید.

گروه مهندسی ساروین  مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با تکیه بر تجربه و دانش مهندسان خود و با حرکت در مسیر هوشمند سازی براساس تکنولوژی RFID جهت برطرف سازی نیازهای صنایع مختلف کشور عزیزمان آماده پیاده سازی راه کارهای خود در انبار و صنعت شماست.

ما با دقت و سرعت عمل متعهد به رفع نیازهای شما هستیم.

ساروین