نگهداری و تعمیرات هوشمند

نگهداری و تعمیرات هوشمند (نت با RFID)

 

یکی از مهم ترین مفاهیم مدیریت در صنایع بزرگ تعریف نگهداری و تعمیرات است.

نگهداری Maintenance و تعمیرات Repair از تجهیزات بصورت مخفف نت نامیده می شود.

نت مجموعه ای از فعالیت ها و عملکرد ها است که هر کدام با توجه به تعاریف خود، ماموریت عملیاتی نگاهداشتن دستگاه ها ، ماشین آلات و تجهیزات را دارند که باعث می گردند قابلیت عملیاتی آنها حفظ شود.

امروزه نگهداری و تعمیرات یک تجهیز یعنی: طرح ریزی و انجام فعالیت هایی برروی تجهیزات که باعث عملکرد مستمر تجهیز برای تولید محصول یا خدمات با کیفیت را مهیا سازد.

تعمیرات و نگهداری(نت)

انواع سطوح نگهداری و تعمیرات

انواع مختلفی از سطوح نگهداری و تعمیرات وجود دارد که لیست آنها عبارت است از:

  1. نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM) Preventive Maintenance

  2. نگهداری و تعمیرات اصلاحی  (CM) Corrective Maintenance، که در آن تجهیزات پس از خرابی، خوردگی یا سوختن قطعات تعمیر می‌شوند.

  3. نگهداری و تعمیرات پیش بینانه (پیشگویانه)  (PdM)  Predictive Maintenance (پایش وضعیت CMکه در آن از داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسورها برای پایش سیستم‌ها و پیش‌بینی زمان وقوع اتفاقات بر اساس تاریخچه اتفاقات گذشته استفاده می‌شود.   

  4. نگهداری و تعمیرات اضطراری (EM )   Emergency Maintenance

چالش های واحد نگهداری و تعمیرات

واحد نگهداری و تعمیرات در شرکت هایی که به دنبال رسیدن به تعالی هستند با چالش های بسیاری مواجه می شوند. اولین قدم در ساختن یک برنامه مدیریت نگهداری و تعمیرات موفق شناسایی و اولویت بندی حوزه های کلیدی است که باید در ابتدا این مسیر مورد توجه قرار گیرند. شکل زیر برخی از رایج ترین چالش های پیش روی شرکت ها در رسیدن به تعالی در مدیریت نگهداری و تعمیرات را نشان می دهد.

چالش های تعمیرات و نگهداری

 

چالش های مطرح شده مستقیما بر روی بهره وری و راندمان نگهداری و تعمیرات و در نتیجه اهداف کلان صنایع اثر منفی می گذارند از این رو باید اقدامات اصلاحی براساس مجموعه ای از عوامل کلیدی که منتج به نتایج بسیار مفیدی می شوند صورت گیرد.

 

سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات:

عوامل کلیدی در موفقیت سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات:

  1. تسهیل فرایندهای مدیریت کار

  2. توانمندسازی از طریق ابزارهای تکنولوژیک

  3. استفاده هوشمند از داده ها و سوابق تجهیزات

  4. حرکت از نگهداری و تعمیرات واکنشی به نگهداری و تعمیرات پیش کنشی

 

پیاده سازی فناوری RFID به شما کمک می کند تا به تمامی این عوامل دست یابید.

 با استفاده از RFID، یک فرآیند می­تواند در بسیاری از جنبه­ های نگهداری برنامه بهبود یابد. اسناد می­ توانند به یک سکوی دیجیتال منتقل شوند، و کل روند نگهداری مسئله می­ تواند موثرتر شود. مشکلات می­ توانند بسیار ساده­ تر گزارش داده شوند، عیوب و قطعاتی که باید تعوض شوند بسیار سریع­ تر پیدا می­ شوند و ایمنی می­ تواند بهبود یابد. این بهبودها به کارمندان نگهداری شما کمک می­ کنند که سریع تر و هوشمندانه تر عمل کنند.

سخت افزارهای مورد نیاز راهکار نگهداری و تعمیرات هوشمند 

تگ RFID

 

ریدر ار اف ای دی

 

آنتن rfid

rfid گیت

 

تجهیزات rFID

تگ RFID، برای شناسایی قطعات وتجهیزات درخطوط تولیدی و صنعتی و رهگیری حتی دربنادر و... بسیار مناسب هستند و برای ردیابی کامل و دقیق محصولات به کار گرفته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد RFID قابلیت مشاهده‌ی قطعات در کل چرخه، و در زمان دلخواه است.

یکی از مزیت­ های RFID کاهش اسناد دستی است. با استفاده از فناوری RFID نصب شده روی دارایی و تجهیزات، یک تکنسین برای سهولت در انجام کارهای خود می­ تواند از ابزارهای دیجیتال استفاده کند.

تکنسین‌ها می توانند برای بهبود و ساده سازی روش‌های نگهداری پیشگیرانه و بازرسی‌های معمول تجهیزات، بینش قابل توجهی را با کمک RFID به دست آورند. علاوه بر این، دیجیتالی کردن کل فرآیند به شرکت اجازه می‌دهد تا اقدامات پیشگیرانه تعمیر و نگهداری در حالی که هزینه‌های کار به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، به روز و در دسترس باشد.

 

به منظور شناسایی و خرید تگ RFID  مناسب با شرایط و کاربردهای پروژه خود، با ساروین در ارتباط باشید.

ما با دقت و سرعت عمل متعهد به رفع نیازهای شما هستیم.

 

ساروین